elválasztó

Elektronikus dokumentumkezeléssel támogatott vállalti folyamatok: Megrendelés kezelés

Az elveszett megrendelés több, mint kidobott pénz!


Annak ellenére, hogy a megrendelések generálják a vállalkozások bevételét, gyakran megtörténik, hogy a szervezet (legyen akár kereskedő, gyártó vagy szolgáltató) nem képes hibamentesen feldolgozni ezeket. Mi ennek az oka?
A vállalati folyamatok gyakran „történelmileg alakulnak”, mint az olyan utak, amelyek két település között nem az optimális vonalat követik, hanem minden öreg fát és nagyobb követ megkerülve érnek célba. Röviden van egy, a vállalkozás korai, néhány főt foglalkoztató szakaszában kialakult gyakorlat, ami évekkel ezelőtt még megfelelően működött, de a szervezet fejlődésével már nem eléggé hatékony.

Változnak a megrendelők igényei is. Már nem feltétlenül akarnak személyesen „befáradni” az irodába, hanem inkább e-mailen, vagy más elektronikus úton rendelnének. Persze olyan ügyfelek is akadnak, akik igénylik a személyes kapcsolattartást, tanácsadást. Nem léptek be (és nem is akarnak belépni) a digitális világba, de ettől még fontosak a vállalkozás számára. A megrendelések tehát különféle csatornákon keresztül érkezhetnek, de végül egy mederbe kell terelni őket.
Gyakori továbbá, hogy a megrendelésekkel „valami baj van”: nem teljeskörűek az adatok, vagy átmeneti anyaghiány miatt hátra kell sorolni őket.

A példák is mutatják, hogy a megrendelések hatékony feldolgozásának expressz vonata számtalan helyen tud kisiklani, vagy mellékvágányra futni.
A digitalizáció nem csodaszer, de megoldást adhat ezekre a problémákra. Egy-egy megrendeléshez mindig tartozik egy digitális vagy papír alapú dokumentum. A DMS rendszerek segítségével ezeket átlátható, hatékony, automatizált folyamatokba lehet sorolni.
Így a vállalkozások képesek lesznek jelentősen csökkenteni a manuális munkát és a hibalehetőségeket. Az automatizált folyamatok és az adatokhoz való gyors hozzáférés segíti a dolgozókat a hatékonyabb és pontosabb munkavégzésben, ami növeli a termelékenységet és csökkenti a hibák számát.
A DMS, ERP és CRM megoldások integrált rendszere teljeskörűen lefedheti a vállalati folyamatokat, így a megrendelés beérkezésétől a gyártáson keresztül a kifizetett vételár beérkezéséig minden figyelemmel kísérhetővé válik. Átláthatóvá teszi a működést, mérhetővé a folyamatok egyes elemeit.

"Amit nem tudunk mérni, azon nem tudunk javítani!" - Lord Kelvin