Mi fáj? Gyere, mesélj! A cégnek működnie kell…
Péter barátom üzemvezetője nemrég tragikus hirtelenséggel
elhunyt, és Péternek szembesülnie kellett azzal, hogy bár a munka
folytatásához szükséges információk le vannak írva valahol az
üzemvezető számítógépén, a megtalálásuk komoly nehézségekbe ütközik.
Ha egy kulcsfontosságú posztról távozik egy munkatárs, akkor a
sikeres pótlásának egyik legfontosabb eleme az információk átadása.
Egészen pontosan az információ áramlás folytonosságának biztosítása.
Ehhez elengedhetetlen a munkakörhöz szükséges kompetenciák pontos
meghatározása, és az irányításhoz, döntéshozatalhoz szükséges
információk rendelkezésre állásának biztonságos megoldása. Péter
barátommal közösen elemeztük az üzemvezető feladatait, mert a cégnek működnie kell. Ezeket
folyamatokra bontottuk, és listába szedtük, hogy a folyamatok
üzemeltetéséhez szükséges információkat milyen forrásból lehet
elérni. Többek között technológiai leírások, szerződések, számlák,
minőségi bizonyítványok, ellenőrzési jegyek szerepeltek a listán.
Ezek szabályozott keretek között történő kezelésére az OpenKM
kiválóan alkalmas, így megállapodtunk, hogy a munkatársaimmal
létrehozunk egy olyan konfigurációt, ami megfelel az igényeknek.
Azzal, hogy meghatároztuk a szükséges információkat, és azok
forrását, a régi kolléga anyagai között is könnyebben meg lehetett
találni a hiányzó dokumentumokat. Az információk OpenKM-be történő
rendszerezésével, rögzítésével és közzétételével pedig
biztosítottuk, hogy egy következő váltáskor már ne legyen gond az
információ áramlás folytonosságának biztosítása. Persze ezzel még
nem oldottunk meg mindent, de kezdetnek jó lesz!